ARTICOL. Refuzul de a CUNOAŞTE ?!?


<>  Dupa jumatate de an de la Premiera filmului expeditiei aradene in Africa “Pentru ca Exista-Kilimanjaro 2009”, cu subsemnatul ca participant, inca nu am fost invitati sa prezentam acest film in scolile din municipiul Arad sau alta localitate / oras din judet sau din tara.

<>  Am calatorit de curand cu trenul pana in orasul Simeria impreuna sotia mea Mihaela si fetita noastra Edeline iar in acelasi compartiment cu noi, au calatorit pana la anumite statii si cinci profesori care predau in localitatile de pe Valea Muresului. Cerandu-mi scuze pentru interventia in discutiile lor, le-am facut propunerea de a prezenta acest film si in scolile unde dumnealor predau. “Nu” a fost primul raspuns iar dupa ce le-am explicat despre continutul filmului a urmat un “Nu ne pare interesant acest film”… Intrebarea pe care nu a mai avut rost sa o adresez profesorilor si regret ca nu le-am adresat-o (modul prin care mi-au raspuns nu a lasat loc de replica), “Dumneavoastra nu vi se pare interesant sau elevilor???”.

<>  Din pacate acest refuz l-am intampinat si la unele scoli cu pretentii din municipiul Arad, scoli primare sau licee, cu regretul cel mai mare, chiar de la scoala primara si liceul unde am invatat.

<>  Eu si colegul meu din aceasta expeditie, Adrian Moldovan, ne-am propus sa prezentam filmul si pe la satele din judetul Arad, deoarece sunt mai mult ca sigur ca prin aceste sate de foarte mult timp nu s-a mai prezentat / vreun proiectat film pe la caminele culturale, acolo unde acestea mai exista…. dar, inca asteptam invitatiile. Scopul acestei expeditii a fost important, din punctul nostru de vedere: o altfel de oportunitate a tinerilor de a petrece timpul liber.

<>  Singura prezentare facuta de la premiere a fost intr-un centru comercial din municipiul Arad, la un magazin care vrea sa aduca ceva nou si inedit pentru cei care vor sa cunoasca si care mai si citesc o carte buna. Asteptam invitatii de a prezenta filmul si din partea anumitor asociatii sau organizatii de turism din tara, ziare sau reviste de cultura sau sport, cu posibilitatea de a-i promova ca parteneri in acest proiect.

<> Dar inca asteptam…????

<>  Se pare ca nu sunt singurul care ma confrunt cu aceasta problema, lipsa invitatiilor de prezentare a fotografiilor sau filmelor in scoli sau alte orase. Torok Zsolt, Totoreanu Alin, Paul Ionescu etc. sunt doar cativa aradeni care au ce sa arate publicului sau elevilor din scoli, dar… Iar in aceasta tara mare, mai sunt alte cateva persoane care au materiale de promovare a frumosului si miscari din natura sau munte.

<>  Dupa cum am spus, in mod cu totul surprinzator, unele scoli si chiar profesori de geografie, biologie sau sport refuza o colaborare pentru aceste prezentari???

<>  As vrea si as dori foarte mult sa va arat / prezint acest film de 2 ore, care este facut ca un documentar. Cel mai experimentat alpinist aradean, Torok Zsolt, care a facut deja mai multe filme despre expeditile la care a participat, a fost placut impresionat de filmul meu si a lui Adi, fiind de parere ca “astfel ar trebui sa arate un film despre o expeditie”.

<>  In masura posibilitatilor financiare privind transportul si al acceptarii de al prezenta, astept invitatiile.

About CODmunte - "Japan"

Pasionat de natură, munte şi fotografie. Incerc sa ma fac util si cu placut, prin ceea ce am vazut sau auzit.

Posted on 25/01/2011, in Cu si despre munte and tagged , . Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. desi cateodata e mai usor sa urci un munte inalt decat sa faci o prezentare in Romania, nu te da batut! ai vorbit si cu profesori de geografie? eu sunt sigur ca vei reusi, insa incearca si canale alternative, in afara de scoala si de tot ce tine de stat. Iti recomand Incubatorul din Cluj-Napoca (eu am fost la cel din Bucuresti).

  2. Mie tot nu-mi vine să cred că sunteţi refuzat şi încă atât de categoric. Dacă aş fi cârcotaşă, aş bănui invidia măruntă, altminteri, să fii (aseemenea) profesor şi să refuzi…mai târziu n-ai avea dreptul să te plângi de caltatea tinerilor pe care îi formezi. La universitate aţi încercat? Sau la un muzeu? Popate aveţi mai multe şanse. Oricum, vă doresc mult succes şi mai ales, păstraţi-vă optimismul.Eventual bombardati-i cu mailuri.

    • CODmunte - "Japan"

      Anul acesta am venit dintr-o aventura montana din Ecuador. Nu a fost ceva extraordinar, au mai fost romani pe acolo si vor mai alti romani care o sa ajunga pe acolo. Dar, din pacate, mediatizarea a ce am facut NU SA FACUT decat foarte putin si de catre doar o parte a celora din media aradeana. Tot ce incerca sa mediatizez prin articole, jurnale, poze sau imagini filmate si pe care le-am trait atat in Romania sau strainatate, au legatura cu mediatizarea miscarii in natura mai ales in randul tinerilor. Din pacate, chiar de acolo de unde se poate incepe schimbarea, NU SUNT ACCEPTAT. Am trimis la fiecare inceput de am mail-uri tuturor institutilor de invatamant din Arad, solicitare de a face prezentari media, FARA NICI UN COST DIN PARTEA LOR si O RECOMPENSA CATRE MINE DIN PARTEA LOR. Din pacate, NICI UN RASPUNS.

Lasă un răspuns

