ARTICOL. Munte=PERICOL & Oras=SIGURANTA


“Ce subiect mai este si acesta?”

“Asta se crede mai destept!!!”

“Pe cine doreste sa pupe pentru o sponsorizare?”

<>  Cam asta ma astept de la acest articol (comentarii, pareri). Dar asta este, riscul meu, deoarece doream de mult sa scriu un astfel de articol.

<>  Multe persoane se intreaba de ce merg/mergem la munte si ne chinuim sa ajungem pana pe un varf de unde trebuie sa ne intoarcem inapoi, plus ca in unele cazuri ne punem sanatatea si chiar viata in pericol.

<>  Am incercat sa le explic opinia mea sau a altor persoane legat de aceste iesiri la munte sau in natura si chiar le-am propus sa vina si ei cu mine, ACOLO SUS.

<>  Din pacate, pentru ei (!), nu am fost inteles, ba chiar refuzat in invitatie… Marea lor grija si cele mai des intalnite intrebari; felul in care se poate ajunge pe varf (daca se putea cu masina), daca trebuie sa faca efort, cat dureaza urcusul… Dar la intoarcerea din fiecare iesire pe care am realizat-o, au fost interesati sa vada fotografiile sau imaginile filmate.

<>  Totusi… ACOLO SUS, noi, cei care mergem la munte, ne simtim mai liberi si, mai aproape de cer fiind, fericiti ca pentru putin timp suntem aflati mai sus decat alte persoane, ca am realizat ceva, suntem mai umili fata de ce a creat DUMNEZEU.

<>  Este totusi adevarat ca de multe ori ne este pusa viata in pericol si riscam, dar sa nu uitam ca pana si in propria locuinta se pot intampla accidente. Despre accidentele din afara locuintei nu au rost comentarile. Cad ziduri, tigle de pe acoperis, poti fi lovit chiar pe trecerea de pietoni, te jefuieste careva, intr-o adevarata JUNGLA URBANA.

<>  Oare ne simtim mai in siguranta in orase? Fiecaruia dintre noi i se poate intampla ceva, acum sau mai tarziu, LOCUL difera. S-a dovedit de multe ori, din pacate, ca si cei cu experienta vasta pot sa greseasca. Unii dintre ei au sfarsit tragic, altii au scapat si au continuat sa iasa pe munte sau in natura.

Asta este SOARTA.

<>  Marea majoritate dinte cei care merg pe munte au probleme la picioare cu ligamentele (in special schiorii) si dupa ce ajung acasa hotarasc ca aceea a fost ultima iesire. Sau dupa vreo iesire pe “afara” din tara, ori cu vreo peripetie, hotarasc sa puna bocancii si pioletul/betele in cui. Asa am spus si eu de cateva ori (de multe ori), dar dupa cum spunea un foarte bun prieten “Las-o balta, te minti singur. Nu poti trai fara munte si iesit in natura!!!”.

<>  Cand am venit de pe Mont Blanc si mai ales dupa ce s-a nascut fetita mea, Edeline, am spus ca este finalul. Dar… a mai urmat si Kilimanjaro. Din nou, “este ultima iesire”, mi-am zis. De atunci am mai fost deja, in tara ce-i drept. Si astfel ajungem la concluzia ca ne mintim singuri de parca am vrea sa pacalim pe cineva.

<>  Atunci, cand din pacate se mai duce de pe acest pamant unul care obisnuia sa mearga des la munte si mai avea si experienta, cauzat de un accident, multa lume spune ca si-a cautat-o cu lumanarea… Dar pentru mine este altceva. Consider ca a murit facand ceea ce dorea sa faca, fiindca era liber. Sunt cazuri destule cand au fost lasate sa moara unele persoane in accensiuni la mare altitudine, de catre colegii lor, dar cu rugamintea de a fi asezati sa vada apusul sau peisajul. Acest lucru spune multe. Poate mai cutremuratore sunt cazurile cand au stat unul langa celalalt pana la final, unul supravietuind sau murind amandoi.

De aceea, in astfel de iesiri se leaga o prietenie care este mai presus de orice, colegul de coarda iti devine un FRATE sau SORA.

<>  Cand unul dintre noi realizeaza vreo reusita in tara sau in afara ei, ar trebui sa ne bucuram, sa vedem cum a reusit si sa-i cerem sfatul. Din pacate sunt si persoane care contesta aceste reusite?!?!?

<>  Pentru acele persoane care au realizat acea reusita, acest lucru este dureros, poate au suferit accidentari, au indurat umilinte pentru strangerea banilor (mai ales pentru expeditiile din “afara”), au lasat familia acasa…

<>  Ce ma mirat foarte mult, a fost felul de face un comentariu la adresa unui alpinist din Arad, Torok Zsolt, intr-un ziar pe net: “Török Zsolt nu este roman!!! PUNCT!!! E jenant ce faceti!!!”.

<>  Despre Crina „Coco” Popescu din judetul Brasov, sa scris la fel: “sa nu se mai scrie despre unde se duc unii in concediu!!!”.

<>  La fel si despre tanara Alexandra Flavia Marcu din Deva si a ei tata, Dan Marcu: „Domnule Marcu va expuneti copila la moarte ducand-o pe munte si in ascensiuni montane pe alte continente”.

Fara comentarii…!!!!!

<>  Da, suntem de neinteles pentru cei care nu au fost ACOLO SUS. Dar cei care ne cunosc si STIU CE PRESUPUNE O IESIRE LA MUNTE SAU IN NATURA, vor vedea in ochii nostri acea sclipire de multumire ca am realizat CEVA!!!

Sa nu uitam

Cum pastram natura, asa o vom avea !!!

About CODmunte - "Japan"

Pasionat de natură, munte şi fotografie. Incerc sa ma fac util si cu placut, prin ceea ce am vazut sau auzit.

Posted on 26/01/2011, in Cu si despre munte and tagged , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

