Articol. AM DREPTUL sa protestez ???


AM

DREPTUL SA POTESTEZ,

DAR…

NU MA/NE ASCULTA NIMENI

 

      SUNT ARADEAN, asa ma recomand dupa ce imi spun numele. Dar tind sa ma indoiesc si sa nu mai tin cont de acest aspect, deoarece orasul in care m-am nascut nu imi ofera nimic… Nu vreau sa mi se ridice statuie pentru anumite lucruri pe care le-am facut sau sa am anumite favoruri, dar am ajuns in punctul in care doresc sa ma mut din acest oras.

Stau intr-un apartament la bloc pe strada 6 Vanatori, dar acest “cartier” unde stau este considerat de unii drept un GHETOU, din cauza accesului spre blocuri si case, deoarece SOSEAUA se degradeaza din ce in ce mai mult, din cauza traficul rutier greu si foarte utilizat, aceasta sosea fiind peticita in fiecare an,  desi ar fi mult mai usor o refacere complecta a soselei. Sa inceput ceva, dar… au trecut alegerile.

Ce sa mai vorbesc de TROTUARUL de pe aceasta strada!!! Este distrus de tot felul de sapaturi, cand ploua se formeaza balti de nu ai loc pe unde sa treci, se parcheaza masini pe trotuar fiind nevoiti sa trecem si sa circulam pe sosea, canale descoperite… Pentru mine este mai usor sa circul pe acest “trotuar”, dar este o adevarata aventura pentru persoane invarsta si pentru cei cu copii in carucioare. Cea mai amuzanta refacere a trotuarului este in zona blocurilor… aceasta refacere facandu-se doar la primele doua randuri de blocuri. Aceasta refacere a trotuarului sa facut inainte de alegeri, dar… au trecut alegerile.

Dar in momentul de fata, cel mai periculos aspect, este cel al GARDULUI de la fosta fabrica de mobila, I.M.A.R. Sa demolat ce sa demolat din fabrica, pe locul ramas exista o adevarat jungla cu plante, animale si un adevarat lac. Dar de siguranta celor care trec pe langa acest “gard” nu se tine seama. Este un PERICOL PUBLIC, deoarece este intr-o stare de degradare foarte mare, tencuiala sa desprins din perete, in locurile unde sunt plopii zidul este impins in exterior si exista riscul oricand al prabusiri acestuia si striviri a cel putin o persoana. Ajung la concluzia ca SE DORESTE sa se intample acest lucru, prabusirea zidului pe cineva, si apoi sa se ia vreo masura, daca se va lua.

In aceasta “mica” zona a acestui oras, sunt multii copii. Insa LOCURILE DE JOACA sunt doar doua si foarte mici. Am vazut in alte parti ale orasului locuri de joaca frumos amenajate: un cos de baschet, mini teren de football, circuit de tobogane si podete suspendate, groapa cu nisip, leagane si balansoare, piramide de catarat etc… dar nu la fel si pe aceasta strada. Copii doresc sa se joace, dar unde??? Sa promis inca de acum 4-8 ani ca se vor face locuri de joaca mai mari, dar… au trecut alegerile.

Masina a devenit ceva obisnuit pentru o familie, ceva necesar (noi nu avem masina). Insa… LOCURI DE PARCARE nu sunt, dupa cum nu exista in tot orasul. Sa promis, dar… au trecut si aceste alegeri.

Sunt si alte aspecte care tin de a fi ARADEAN…

Unde sunt PARCURILE VERZI din cartierele municipiul Arad??? Eu nu le vad… Este amuzant (sa facut si un reportaj) ca mamicile cu copii mici, evadeaza dintre blocuri in singurele spati verzi, aceste fiind in… cimitire?!? Cand sa atras atentia asupra spatiilor verzi si a parcurilor din municipiul Arad, in cadrul unei sedinte a alesilor aradeni, sa replicat ca “Aradeni au suficient spatiu verde si un parc mare”. Unde??? Spre “amunzamentul” meu si a altor persoane, am aflat ca aradeni detin cel mai mare parc din tara… Padurea Ceala, care face parte din municipiul Arad?!? Gresesc eu sau nu inteleg, dar nu se intelege diferenta dintre ORAS si PADURE??? Si astfel am aflat ca, conform normelor europene, aradenii au suficient spatiu verde!!!

A face miscare prin municipiul Arad, pedaland pe bicicleta si in siguranta este o adevarata aventura, deoarece nu exista PISTE PENTRU BICICLISTI. Cei care folosesc acest mijloc de transport, miscare sau recreere, se vad pusi in fata unor situatii de compromis: sa se deplaseze pe sosele si sa fie impinsi, loviti, injurati etc. de catre soferi; sau sa se deplaseze pe trotuare, unde pot avea aceiasi soarta. Sau promis a se face si in municipiul Arad astfel de piste pentru biciclisti, dar… sau dus alegerile.

Municipiul Aradul se mandrea si se mai “mandreste” cu REALIZARI PE PLAN SPORTIV, CULTURAL, EDUCATIONAL etc. Din pacate, unele dintre acestea nu sunt cunoscute de catre aradeni, deoarece aceia care au facut ceva pentru acest oras sau judet, nu au primit sprijinul autoritatilor aradene sau daca au primit sprijin de la vre-o firma sau persoana care nu este pe placul autoritatilor, NU TREBUIE SA FIE CUNOSCUT SAU MEDIATIZAT. Chair si eu am fost pus intr-o astfel de situatie. In fiecare an se sarbatoreste “Zilele Aradului”, de aceea, in anul 2010 am dorit sa expun/prezint in fata primariei municipiului Arad, cateva poze cu Reusita primei expediti montane aradene in Africa, pe varful Uhuru de 5895m din masivul Kilimanjaro, pe care am realizato impreuna cu jurnalistul aradean Adrian Moldovan. Surpriza cea mai mare a venit atunci cand am aflat ca am fost refuzati. Motivul surprinzator… NU AM reprezentat in Africa municipiul Arad, AM reprezentat judetul Arad?!? In municipiul si judetul Arad se doreste a se face cultura, sport… dar fara un sprijin din parte autoritatilor, NU VOM PUTEA FACE ACEST LUCRU. Partea amuzanta in aceasta situatie. Autoritatile aradene STIU sa se laude si sa-si aloce merite si laude, pentru realizarile persoanelor, desi nu au participat la sustinerea acelor realizari. Culmea ironiei. Unii dintre aradeni care au realizat ceva intr-un anumit domeniu, sunt mai cunoscuti si apreciati in alte orase si judete ale tarii.

Am mai sesizat o problema sau situatie, desi nu tine de “autoritatile” aradene. Daca o persoana care vine in municipiul Arad cu autobuzul sau autocarul, si coboara la autogara AtlasSib, intampina o problema si dilema in ce priveste CIRCULATIA/DEPLASAREA CU TRAMVAIUL prin oras. Nu se pune problema, ca tramvaiele nu circula… dar de unde se poate cumpara bilet de tramvai, pentru a nu circula fraudulos. Exista un automat pentru bilete, dar de multe ori acesta nu functioneaza, sunt blocate cu bani si cel ami amuzant, unele dintre aceste automate iti “mananca” banii, dar biletul nu il primesti. Ghereta cu presa sa desfiintat, de aici putand sa mai cumparam bilete pentru tramvai. In incinta autogarii AtlasSib exista un chiosc de ziare, dar care are un anumit program. Deci cum procedam??? Ei bine, am aflat pe propria piele… Esti nevoit sa procedezi in felul urmator: deplasare pe jos pana la statia de tramvai de la Gara C.F.R. sau pana la statia de tramvai Piata U.T.A.; sau, deplasare cu tramvaiul pana la aceste doua statii, dar cu riscul de a fi prins sau gasit de catre controlori si… AMENDAT.. Deci… O persoana care vine in Arad si are bagaje, doreste sa circule cu tramvaiul, dar de unde bilet… se urca in tramvai, dar este gasit de controlori fara bilet, este dat jos si primeste amenda… Cat de corect vi se pare acest aspect??? Ce te faci in cazul unor statii de unde nici macar nu exista astfel de automate sau gherete cu presa?!? Te mai urci in tramvai pentru a te deplasa cu acesta??? Daca te-ai urcat in tramvai, intr-o statie de unde nu ai posibilitatea sa-ti iei bilet sau automatul este blocat, vei avea surpriza sa auzi “BILETELE LA CONTROL”. Controlori (isi fac si ei meseria) STIU DEJA DE UNDE NU POTI SA NU ITI IEI BILET… si astfel SA POTI FI AMENDAT. Este corecta sau nu, situatia de a fi sau nu amendat???

SUNT ARADEAN, dar poate nu voi mai spune de unde provin, deoarece… fara cuvinte si alte comentarii.

About CODmunte - "Japan"

Pasionat de natură, munte şi fotografie. Incerc sa ma fac util si cu placut, prin ceea ce am vazut sau auzit.

Posted on 05/10/2012, in Altfel de POZE, FILMULETE, JURNALE si ARTICOLE. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

