ARTICOL. AM FOST ACOLO…


>  Prieteni sau cunostinte m-au intrebat de mai multe ori, PE UNDE AM FOST IN ROMANIA SAU PESTE HOTARELE ROMANIE. De aceea am scris acest articol, cu/despre si pe unde m-au purtat pasii in „aventurile” mele, dincolo de cotidianul orasul in care m-am nascut si locuiesc – Arad, sau dincolo de tara in care m-am nascut si traiesc – Romania. Tin sa precizez ca nu sunt primul si nu voi fi ultimul care A FOST ACOLO, dar sunt printre cei care au sansa sau bucuria de spune…  AM FOST ACOLO!!!

Unii dintre voi ati participat alaturi de mine sau ati contribuit la realizarea lor, a acestor „aventuri” sau „nebunii”. De aceea, daca EU AM FOST ACOLO si… VOI ATI FOST ACOLO.

>  In aventura AM FOST ACOLO, am luat in considerare o vorba, “CUNOASTE-TI IN PRIMUL RAND CE ARE TARA TA DE OFERIT”.

>  Am fost in Bucovina intr-o zona speciala, care mi-a fost dat sa o vad si cutreier, acolo unde mi-am petrecut o parte din vacantele de vara, in zona satului Horodistea (cea mai nordica localitate din Romania) si pe la “scaldat” sau pescuit in raul Prut.

>  Am fost in/prin muntii Zarand si pentru prima data intr-o zona montana, in prima “evadare” din cotidianul dat de orasul in care locuiesc – Arad. Poate pentru unele persoane, muntii Zarand nu sunt spectaculosi, dar pot oferi clipe de relaxare si pot fi parcursi in orice anotimp.

>  Am fost in/prin muntii Tarcu si muntele Mic, primii munti pe care i-am parcurs cu rucsacul in spate. A fost “startul” de a ajunge din ce in ce mai sus, pe muntii cei mai inalti. La prima aventura prin muntii Tarcu si muntele Mic, am descoperit partea mai putin umblata de catre turistul montan. Am revenit prin aceste locuri si am reusit sa ajung pe cele mai inalte varfuri din acesti doi munti, varful Tarcu si varful Muntele Mic.

>  Am fost in/prin “Perla Carpatilor din Romania” – muntii Retezat, care vor fascina pe orice turist  iubitor de miscarea in natura si mai ales de munte. Am ramas impresionat de superbele lacuri si apa dulce de la munte, dar mai ales cand am reusit sa ajung pentru prima oara pe varful Retezat. Deoarece acesti muntii sunt in apropierea orasului Arad, m-au facut sa revin de mai multe ori ca sa-i strabat si sa ajung pe cel mai inalt varf, varful Peleaga.

>  Am fost in/prin muntii Piatra Mare, deoarece doream sa ajung prin muntii mai indepartati de orasul Arad, dupa ce am reusit sa descopar doar o partea din zona montana de vest a Romaniei. Pentru prima oara, am vazut si reusit sa strabat doar o parte a muntilor Piatra Mare, dar vazand ce frumosi sunt acesti munti, am revenit ca sa descopar tot ce au de oferit turistului, ajungand si pe varful Piatra Mare.

>  Am fost in/prin muntii Piatra Craiului, dupa ce am cutreierat muntii Piatra Mare, deoarece eram intr-o zona care are ce oferi turistului montan. Pentru mine sunt cei mai dificili si spectaculosi muntii din Romania, prin frumusetea verticalelor de stanca, dar putand descoperi o bogata si surprinzatoare fauna si flora montana. O experienta inedita care m-a indemnat sa revin in muntii Piatra Craiului, sa urc din nou pana pe varful La Om.

>  Am fost in/prin muntii Vilcan, situatii in zona vaii Jiului, atunci cand reveneam spre orasul Arad, dupa ce am fost in muntii Piatra Mare si muntii Piatra Craiului. Daca marea majoritate a turistilor aleg sa urce in zona turistica Straja, am ajuns in zona cabanei Pasul Valcan (pe atunci nu exista “Gondola lu Udrea”). Am parcurs un traseu in care am avut parte de afine, merisoare, zmeura si mure, ajungand pana la urma pe varful Starja, de unde am putut vedea muntii Retezat, Sureanu, Paring. Atat de mult mi-a placut aceasta parte a muntilor Vilcan, incat am revenit de mai multe ori.

>  Am fost in/prin muntii Paring, pentru prima oara in zona turistica Ranca, descoperind prin ceata data de vremea nu tocmai ideala, doar o parte din ce poate oferi turistului acesti munti. Dorind sa descopar toata frumusetea data de muntii Paring, m-am intors de foarte multe ori, bucurandu-ma de peisaje care imbina frumusetea muntilor Retezat cu salbaticimea muntilor Fagaras, ajungand sa pun piciorul pe varful Paringul Mare.

>  Am fost in/prin muntii Fagaras, dar cu ocazia primei mele aventuri din acesti munti, am ramas cu o amintire nu prea placuta, vremea neprielnica intorcandu-ma din traseu, cand eram aproape sa descoper salbaticia crestei Fagarasului. Si la fel aveau sa ma primeasca muntii Fagaras de fiecare data cand am decis sa-i strabat traseele, chiar si in ziua cand am reusit sa ajung pentru prima data pe varful Moldoveanu, cel mai inalt varf montan din carpatii Romaniei. Daca muntii Retezat sunt cei mai frumosi munti si muntii Piatra Craiului sunt cei mai dificili munti, muntii Fagaras vor oferi turistului montan o combinatie intre cei doi munti, Retezat si Piatra Craiului, la care se aduga o salbaticie si o creasta ce depaseste 2000 metri altitudine, pe o portiune mare din creasta muntilor Fagaras.

>  Am fost in/prin muntii Sureanu pentru prima oara, mai pe la poalele lor, neavand ocazia sa vad prea multe locuri care sa ma indemne sa revin. Deabea peste cativa ani, cu ajutorul unui bun cunoscator al muntilor Sureanu, i-am strabatut si am descoperit locuri mai putin umblate, care mi-au bucurat privirea. Am fost acolo, ACOLO UNDE A FOST INCEPUTUL NEAMULUI ROMANESC, pe la cetatile dacice.

>  Am fost in/prin muntii Aninei, strabatand Cheile Nerei, cele mai lungi si spectaculoase chei montane din Romania, care m-au incantat atat de mult, incat am revenit pentru a le strabate. Tot in zona, am fost pe la lacul Ochiul Beiului si cascadele Beusnitei, doua obiective naturale inedite, care trebuie vazute macar o data.

>  Am fost in/prin zona statiunii Herculane si strabatand muntii Mehedinti, cu ale sale chei spectaculoase si ajungand pana pe varful Domogled, de unde am putut sa vad pe unde sunt cazanele Dunarii. Am revenit de mai multe ori prin aceasta zona turistica montana a Romaniei si pana la urma am fost pe la Cazanele Dunarii.

>  Am fost in/prin muntii Bucegi, deoarece am auzit si vazut despre cum sunt, doar de la prieteni sau cunostinte si de la televizor. Pot spune ca zona platoului din Bucegi nu m-a impresionat, dar dupa zona cabanei Babele mergand pe la crucea Caraimanului catre cabana Omu, am descoperit acel munte inedit pe care iti face placere sa-l revezi sau strabati. Ce mai mult mi-au placut orele petrecute la cabana si varful Omu, fiind momentele cele mai frumoase din aventura prin acesti munti.

>  Am fost in/prin muntii Rodnei, dar din pacate doar pe la poale, deoarece vremea rea “si-a dorit” sa nu descoperim ce are de oferit turistului. Chiar si asa, am remarcat creasta superba si cateva locuri care cu siguranta ma vor face sa le strabat cu placere, reusind sa vad doar cascada Cailor.

>  Am fost in/prin muntii Trascau, atunci cand inca nu au aparut drumurile moderne si nu au fost invadati de modernismul zilelor actuale.

>  Am fost in/prin muntii Metaliferi, desi la prima impresie nu par a oferi turistului ceva special. Dar aceasta impresie mi-a fost combatuta, de ceea ce mi-a fost dat sa descopar cand i-am cutreierat.

>  Am fost in/prin muntii Padurea Craiului, avand  norocul sa fiu condus de un foarte bun prieten prin doar o parte din aceasta zona montana. Pe langa frumusetea locurilor, mi-a fost deschis apetitul si pentru pesterile amenajate dar mai ales neamenajate, pe care le-am explorat si unde a fost obligatoriu sa folosesc echipament pentru speologie. Prima impresie pe care mi-au lasat-o acesti munti, m-au determinat sa revin mereu si sa descopar alte locuri inedite, mai ales minunata lume a pesterilor.

>  Am fost in/prin muntii Bihor-Vladeasa, in zona Padis si pe langa statiunea Stana de Vale. Chiar daca anii au trecut, o parte din zona mai putin umblata a zonei din Padis s-a pastrat, pana sa o descopar si eu. In Glavoiul din Padis, am gasit acea stare de spirit a libertati de la munte, pe care am gasit-o la cei care au venit dealungul timpului in aceasta zona montana din muntii Apuseni, „glavoienii”. Padisul are de toate, puncte de belvedere superbe de pe varfurile din zona, pesteri umblate si neumblate, locuri de basm, si de aceea am revenit de mai multe ori prin zona din Padis. Din pacate, statiune Stana de Vale s-a scufundat si degradat foarte mult, doar imprejurimile ofera turistului locuri in care poate sa spuna ca a venit la munte si in natura, unde sa se bucure de ceva frumos.

>  Am fost in/prin… muntii Codru Moma, Ignis, Poiana Rusca, Cindrel, Postavaru, Predeal, Diham.

>  Dupa ce am ajuns sa cunosc si descopar anumite locuri din Romania, mai ales din zona montana, am decis sa ajung pe ale meleaguri.

>  Am fost in/prin Alpi, acolo unde s-a “nascut” alpinismul de altitudine, in orasul Chamonix din Franta – Europa, si unde s-a realizat prima ascensiune importanta a unui varf , varful Mont Blanc. Tot ce inseamna turismul montan de pe valea Chamonix este aparte iar incursiunea pe traseele din aceasta parte a alpilor, a fost extraordinara. Tot ce a insemnat reusita ascensiuni varfului Mont Blanc, a fost o aventura alpinistica ce mi-a pus la incercare toata experienta acumulata in ascensiunile si plimbarile prin muntii din Romania.

>  Am fost in masivul Kilimanjaro, sa descopar zapezile de pe Kilimanjro si Tanzania din Africa. Tot ce a insemnat si mi-a oferit continetul “negru” a fost o experienta inedita si aparte, avand parte sa cunosc mai ales oameni. Alaturi de cei care mi-au ghidat pasii, am trecut prin zona semidesertica si padurea ecuatoriala, am pus piciorul pe cenusa ramasa de la vechile eruptii ale vulcanilor, am descoperit si vazut flora si fauna alpina, iar pana la urma… am ajuns pe varful Uhuru, cel mai inalt varf al continentului African, acolo unde am vazut doar o parte din ghetarul care acoperea candva masivul Kilimanjaro.

>  Am fost in/prin Anzi, intr-o aventura partial solitara prin minunatul Ecuador – America de sud, descoperind o “nebunie” de diversitatea naturala si montana: o flora aparte si padure ecuatoriala minunata, cascade, varfuri inaccesibile si varfuri vulcanice. Am reusit sa ma bucur de traditiile locale si chiar sa particip la unele dintre ele, sa cunosc ecuadorienii. Iar la final de aventura ecuadoriana, am reusit sa ajung pe cel mai inalt varf  montan  aflat  la  cea  mai  mare  distanta absoluta  de  centrul  planetei  noastre – TERRA, varful vulcanului stins – Chimborazo.

>  Am fost la Marea Neagra (dupa ce am fost la mare inaltime si in adancul pamantului) reusind astfel sa ajung la cota 0 a Pamantului. Deoarece mare majoritate a “evadarilor” mele in natura au fost la munte, marea nu m-a incantat la fel de mult, apreciind doar rasaritul de soare si de luna, zgomotul dat de valuri si aceiasi stare de spirit aparte in Vama Veche – la “vamaioti”, stare de spirit ce am descoperit-o la cei din Glavoi in Padis – “glavoieni”.

>  Aceasta este deocamdata aventura mea… AM FOST ACOLO.

Pozele AM FOST ACOLO pot fi vizualizate accesand acest link:

https://codmunte.wordpress.com/2015/09/11/pozepictures-am-fost-acolo-i-was-there/

About CODmunte - "Japan"

Pasionat de natură, munte şi fotografie. Incerc sa ma fac util si cu placut, prin ceea ce am vazut sau auzit.

Posted on 11/09/2015, in AM FOST ACOLO and tagged , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un răspuns

