JURNAL CU POZE. INTRODUCERE, cu/despre aventura “TRAIESTE-TI VISELE” – varful CHIMBORAZO de 6310m (6267m), Anzii Ecuadorieni – America de Sud.


INTRODUCERE

Iata ca au trecut aproape doi ani, de la “excursia” pe care am realizat-o partial solitar prin minunata tara din America de Sud, Ecuador. As fi putut sta locului in Romania alaturi de familia mea, dupa ce reusisem in 2007 sa ajung pe varful Mont Blanc de 4810m din Alpi – Europa si marea mea “performanta turistica”, prima ascensiune aradeana a celui mai inalt varf si vulcan de pe continentul African, varful Uhuru de 5895m din masivul Kilimanjaro in 2009, relizare la care a luat parte si jurnalistul aradean Adrian Moldovan. As fi putut sta locului, deoarece am spus “Mi-a ajuns. Familia mea este mai importanta si m-am saturat sa alerg de “nebun” sau sa ma umilesc de multe ori pentru banii de sponsorizari, daca doresc sa fac ceva pentru mine si alpinismul aradean”.

Dar… in ianuarie 2010 am aprimit o veste nefericita. Fetita unui bun prieten, fusese diagnosticata cu o forma de leucemie tratabila, la varsta de aproximativ 3 ani. In ziua cand am primit vestea, am fost… CUVINTELE SUNT DE PRISOS, deoarece si eu sunt tata, chiar de fetita. Tot in perioada respectiva, am aflat de situatiile medicale ale altor prieteni si cunostinte… Dupa cateva zile m-am gandit ce as putea face si cum as putea sa ajut, moral sau financiar. Cu moralul meu daca se putea ar fi fost bine, dar doar cu partea financiara puteam sa ajut familia. Am mediatizat acest caz impreuna cu alte cazuri si apoi m-am gandit sa fac ceva mai mult. Sa mediatizez prin ce cred eu ca ma pricep, o aventura montana cu scop umanitar.

Astfel, prin mai-iunie 2010, am inceput sa caut o noua destinatie dincolo de Romania. Intamplator si de ajutor pe viitor mi-a fost un foarte bun prieten, care se pregatea sa mearga in… America de sud prin Ecuaodor in noiembrie-decembrie 2010 si sa urce pe varful Cotopaxi, eu afland de aceasta oportunitate de aventura in septembrie 2010. Dar si din pacate, nu am reusit sa strang banii pentru a putea pleca si eu in 2010 in America de Sud. Aventura Ecuadoriana a acelui prieten a fost incununata cu succes, reusind sa urce pe varful Cotopaxi impreuna cu un alt aradean si al meu cumnat (toti din familia mea cea mare avemaceasta “boala”), fiind pentru prima oara cand un aradean ajungea pe varful Cotopaxi. Informatiile venite din partea lor despre cum a fost in aventura  ecuadoriana , mi-au fost de mult ajutor in a stabilii pe ce varfuri sa ajung si ce obiective turistice sa vizitez.

Dupa investigatii amanuntite, m-am decis asupra unui obectiv principal si cu o importanta geografica aparte. Varful CHIMBORAZO de 631om din Anzi, cel mai inalt varf din Ecuador – America de Sud. Chimborazo este varful situat la cea mai mare distanta absoluta de centrul planatei noastre – TERRA, fiind chiar mai inalt decat… varful Everest.

La aceasta aventura ecuadoriana doream sa participe impreuna cu mine cel putin o persoana, dar… pana la urma sa merg doar eu. Pentru aventura mea Ecuadoriana am stabilit sa urc pe 5 varfuri in doua saptamani: varful Pasochoa de 4199m, varful Rucu Pichincha de 4696m, varful Cayambe de 5790m, varful Illinizas Sud de 5248m si varful Chimborazo de 6310m. In prima faza, am contactat mai multe agentii din Ecuador pentru a ma ajuta cu tot ce trebuia: cazare, mancare, transport si ghidul pe munte. Dar, costurile fiind destul de mari, am hotarat ca pentru primele zile sa ma descurc eu cu cazarea, mancarea si ascensiunea a doua varfuri. Cel mai greu mi-a fost sa gasesc sponsori. Si ce GREU A FOST… Din septembrie 2010 si pana in iunie 2014 cand am plecat catre America de Sud si Ecuador, tot am adunat pe bani (chiar si in ziua cand am plecat am primit ceva banuti). Banii au venit de multe ori de la cine nu m-am asteptat, dar cel mai mult am fost sustinut financiar de catre firme/companii sau prieteni/cunostinte cu care am mai colaborat. SPONSORUL PRINCIPAL a acestei aventuri ecuadoriene a devenit Univesitatea de Vest “Vasile Goldis” Arad; iar ceilanti sponsori care au decis sa ma sustina sunt: Morar Paza si Protectie Arad, Old Lad’s Pub Arad, GroszAuto Arad, WLB 2012 Arad, BaceToghiere, VTL Advertsing Arad, HardStyleGYM – StrongFirst Arad – Romania, FotoStudio Enigma Arad, Farmacia Ivona, Sirius Travel Arad, Maramont Baia Mare, Equateur Voyages Passion Quito – Ecuador; persoanele: Sorin Bogdan, avocat Bretoteanu Dan, Gabriel Batcu, Botezan Corina si Paul Ionescu, Mircea Boran; familiile Cristea, Danciu, Luca, Sandor si Apatean; colegii de la servici care m-au sustinut cu acel banal 2% din impozitul lor.

Si parca ca totul sa fie mai interesant, in primavara anului 2013 am avut o situatie medicala la umarul drept, care pana la urma s-a rezolvat deabea dupa 6 luni de tratamente atat medicale cat si pshihologice, din partea a multor doctori care au fost alaturi de mine. Dar… a trecut, doar putin din durere. Poate ca trebuia sa simt si eu aceiasi durere sau sa am parte o situatie medicala, de care au avut sau au parte persoanele pentru care urma sa merg in Ecuador.

Pana la urmatoate au iesit bine… Am gasit sponsori si banii, situatia medicala se rezolvase partial, obiectivele erau stabilite, familia si prietenii/cunostite sau unii colegii de servici ma sustineau… Pana la urma, in data de 15.06.2016 incepea aventura partial solitara “TRAIESTE-TI VISELE” – VARFUL CHIMBORAZO de 6310m, ANZII ECUADORIENI – AMERICA DE SUD.

In articolele urmatoare, voi posta jurnalul cu poze pe zile, incecand sa redau ce am simti si resimtit din nou cum a fost pe acolo, ce ma realizata si nerealizat, ce a fost… ECUADOR 2016.

About CODmunte - "Japan"

Pasionat de natură, munte şi fotografie. Incerc sa ma fac util si cu placut, prin ceea ce am vazut sau auzit.

Posted on 13/06/2016, in JURNALUL AVENTURII MONTANE-ALPINISTICE SI UMANITARE "TRAIESTE-TI VISELE" - VARFUL CHIMBORAZO 6267m, ANZII ECUADORIENI - AMERICA DE SUD and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

Lasă un răspuns

