JURNAL CU POZE. PLECAREA – 15.06.2014, cu/despre aventura “TRAIESTE-TI VISELE” – varful CHIMBORAZO de 6310m (6267m), Anzii Ecuadorieni – America de Sud.


Ziua plecarii

catre

America de Sud si Ecuador

Totul este gata… rucsacii cu echipament si mancarea suplimentara au fost facuti, tricourile si banerul cu sponsorii pe ele exista, pregatirea fizica si mentala este ok…

Dupa ce in urma cu catevazile tinusem o “conferinta de presa” pentru cei din media aradeana intr-o librarie din Arad, cu tema cu/despre aventura ecudoriana, ora la care urma sa plec de la km 0 si din fata primariei Arad – ora 12:00, iata-ma la locul stabilit. Dar, prezenta a fost doar din partea celor apropiati mie: familia mea, prietenii cu care merg la munte, prietenii si colegii de “suferinta” impreuna cu antrenorii de la sala, colegi de servici… Media aradeana… lipsa?!?!? Insa, am avut parte de doua surprize neasteptate. Un foarte bun prieten si a lui sotie cu care nu ma vazuzem de o perioada de timp, mi-a pus pe banner-ul aventurii mele, o embelma autoadeziva cu simbolul unitatii militare din care face parte… ARMATA ROMANA ESTE CU MINE, SERVESC PATRIA. Si pe neasteptate au mai aparut trei prieteni buni, care mi-au dat sa port cu mine si sa duc acolo sus, pe varfurile Anzilor Ecuadorieni un mesaj important pentru mine si Arad “MANDRU CA-S ARADEAN”. Si au fost foarte multe alte momente placute si emotionante. La un moment dat, prietenul din armata m-a intrebat ”Unde iti este colegul?” “Pai nu am nici un coleg, merg doar eu in Ecuador”. Uitandu-se la mine, a devenit foarte serios si mi-a zis “Banuiesc ca stii de situatia din Ecuador, risc mare de infractionalitate si trafic de droguri, posiblile jafuri si rapiri de persoane?”. Cu zambetul pe buze i-am replicat “Bineanteles ca stiu…”. “Ovi… EU VORBESC SERIOS!!!” Auzind asta din partea unui cadru militar, m-am blocat si dintr-o data am realizat RISCUL, riscul de a pati ceva, nu pe munte. Si m-am uitat spre familia mea… UPSSSSSSSSSSS. Ce ma fac acum, sa plec sau sa raman? Raspunsul a venit de la al meu prieten, care m-a privit in ochi si mi-a spus “Gata, concentreaza-te si seteazate pe ceai de facut acolo. TOTUL VA FI BINE”. Cand am revenit in Romania, mi-a spus ca ma blocasem la auzul posibilelor probleme. Da, ma blocasem, deoarece este o persoana care a fost in multe zone de foste conflicte armate si stia despre ce pot da in Ecuador.

Trecand peste acest moment si pentru a avea un sprijin moral, i-am rugat pe fiecare dintre cei prezenti sa scrie cateva randuri si urari pe banner-ul meu. M-am bucurat cand rand pe rand, toti cei prezenti au facut poze cu mine, poze cu „maimuta”. Si totul a fost bine, pana in momentul cand m-am indepartat putin de ei si au facut ceva extraordinar… au inceput sa aplaude si sa-mi rosteasca numele. Asa un fior mi-a trecut prin tot corpul, incat am fugit la rucsac, l-am luat pe umar si am fugit catre masina cu care urma sa merg spre aeroportul din Budapesta in Ungaria. De ce am facut acest gest, care i-a lasat cu ochii in soare pe toti??? Pentru ca sotia mea si fetita noastra, impreuna cu a mea mama incepusera sa planga… dupa cum au inceput sa le dea lacrimile si la celelante persoane prezente.

Gata, sunt in masina si alaturi de cel care mi-a fost mereu alaturi pe parcursul multor aventuri montane prin Romania, la diverse evenimente de familie, insuratoarea mea si botezul fetitei, atunci cand am avut o situatie nu tocmai placuta dupa ce am venit din Africa de pe Kilimanjaro. Este persoana care m-a sustinut in aceasta aventura montana spre care ma indreptam. Sorin, dorea sa ma vada plecat odata si de aceea a hotarat sa ma duca pana la aeroportul din Budapesta pe banii lui. Si pana la aeroport am discutat multe, fiind una dintre cele mai interesante discutii purtate cu Sorin. Dupa aproape patru ore de mers cu masina, am ajuns la aeroportul din Budapesta. Am ajuns la terminal, dau jos rucsacii din masina si dau sa-i spun ceva lui Sorin… dar este deja in masina. “Ai grija de tine, ne vedem peste doua saptamani!”. Si a plecat. Pai… prietene si FRATE MAI MARE ce imi faci??? Aveam nevoie de o strangere de mana, o imbratisare prieteneasca si frateasca… Asta este, o sa recuperez la intoarcere.

Intru in aerogara, ma orientez spre un ghiseu si aflu ca pot sta la etaj in aerogara si sa dorm linistit pana la dimineata, cand voi avea zborul programat. SINGUR IN UNGARIA… Dar nu-i bai. Mi-a asezat izoprenul pe jos, am scos ceva de mancare (nu slanina si ceapa) si baut (nu tuica), plus ceva de citit. Trece cumva timpul.Dupa lasarea intunericului si trecerea celora de la serviciul de curatenie, m-am pus la somn. Ce bine este sa dormi pe izopren in aerogara din Budapesta. Upssssssss, ceva umed pe fata… Ma feresc in lateral, deschid incet un ochi si vad… un ditamai cainele de lup ce privea la mine. Hopa, politia din aeroport. Am intins mana catre cainele politist si mi-a lins mana, dupa care am inceput sa il mangai… gata prietenia dintre un maghiar si un roman. Dorind sa ma justific fata de politisti maghiari ce caut dormind pe jos in aerogara din Budapesta, acestia mi-au spus ca nu este nici o probelma, iar dupa ce au auzit ca doresc sa ajung in Ecuador pentru a urca pana pe un varf de 6310m inaltime, au zambit si mi-au spus ca lasa cainele politist sa ma pazeasca in timp ce eu voi dormi pana la dimineata cand am avionul catre America de Sud si Ecuador. Politico si-am refuzat, desi cainele se instalase deja confortabil pe izoprenul meu. Gata, din nou la somn, ca peste cateva ore trezirea si un lung zbor spre aventura ecuadoriana.

Prima parte cu/despre aventura ecuadoriana „TRAIESTE-TI VISELE” – INTRODUCERE:

https://codmunte.wordpress.com/2016/06/13/jurnal-cu-poze-introducere-cudespre-aventura-traieste-ti-visele-varful-chimborazo-de-6310m-6267m-anzii-ecuadorieni-america-de-sud/

About CODmunte - "Japan"

Pasionat de natură, munte şi fotografie. Incerc sa ma fac util si cu placut, prin ceea ce am vazut sau auzit.

Posted on 16/06/2016, in JURNALUL AVENTURII MONTANE-ALPINISTICE SI UMANITARE "TRAIESTE-TI VISELE" - VARFUL CHIMBORAZO 6267m, ANZII ECUADORIENI - AMERICA DE SUD and tagged , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un răspuns

