POZE. Prin zona muntilor PADUREA CRAIULUI din TARA BEIUSULUI, in 12-13.07.2013. Partea a doua – „niste” CHEI, „ceva” PESTERI si „banal” APUS DE SOARE prin zona ROSIA de langa BEIUS.


Pana la urma am ajuns sa O FAC SI PE ASTA…

usor, usor… NU VA GANDITI LA STITI VOI CE !!!

Am ajuns sa fac SPEOLOGIE asa cum este ea. Cu cizme, salopeta impermeabila, casca si frontala, taras pe coate si genunchi… in pesteri neamenajate.

Cum a fost ???

Pai… Cineva imi spunea, ca daca ai intrat intr-o pestera neamenajata si nu iti mai doresti sa iesi de ce vezi acolo, atunci TE INFECTAT VIRUSUL SPEOLOGIEI. La fel cum deja am fost infectat cu virusul MUNTE.

Dupa un rasarit de soare peste frumoasa zona a depresiunii si Tarii Beiusului, am plecat sa descoperim zona Rosia de Beius.

Pentru inceput am parcurs CHEILE CUTILOR, o zona putin umbalata cu frumoase verticale.

Dupa aceasta prima oprire, iata-ne ajunsi la prima pestera – PESTERA GRUIET. O pestera neamenajata si care poate fi parcursa doar cu echipament specific speologic, insotiti de un cunoscator in ale speologiei. Eu si acelasi coleg in ale drumetiei – SORIN „URSU”, am avut norocul sa il avem ghid pe… colegul nostru de „scarbici” – PAUL SAV, speolog (fost coordonator salvaspeo). Si vorba mea… este MESERIE. Cat conteaza sa ai pe cineva care sa-ti explice ce inseamna speologia si ce vezi intr-o pestera. Iar pestera Gruiet este frumoasa, cu stalactite si stalacmite, formatiuni inexplicabile…

Dupa aproape o ora de explorat pestera Gruiet, am plecat catre si am ajuns la mult mai cunoscuta pestera cu cristale – FARCU. Ineditul acestei pesteri, este ca a fost descoperita intamplator de catre minerii care isi desfarurat activitatile zilnice intr-o galeria de mina. Iar cireasa de pe tort… Paul este unul dintre primii spologi din prima echipa care a intrat in pestera Farcu. Pana la urma am intrat in pestera Farcu, dar… eu nu am ramas impresionat. Poate si pentru ca am aflat de la Paul, ca in prima lor incursiune in pestera au iesit cu echipamentul taiat de multitudinea de cristale care erau pe acolo si pe care din pacate au fost nevoiti sa paseasca si sa le deterioreze. Din pacate, din cauza lipsei unui control al accesului in pestera Farcu, invadatorii au patrus inauntru si au spart si luat cele mai frumoase cristale.

Dand „gata” a doua pestera, ne-am deplasat la pestera DOBOS aflata intr-o dolina, dedesubtul unei stanci pe care se afla casa familiei… DOBOS. Iar intrasea in pestera este… pe coate si genunchi. Dar inauntru, este FASCINANT. Cuvintele nu pot descrie ce am vazut si descoperit. Deabea m-au convins baietii sa parasim pestera…

Aceasta a doua zi, s-a terminat intr-un mod cat se poate de maret… un APUS DE SOARE cum numai din zona RUNCURI poti sa vezi.

About CODmunte - "Japan"

Pasionat de natură, munte şi fotografie. Incerc sa ma fac util si cu placut, prin ceea ce am vazut sau auzit.

Posted on 02/08/2016, in Apuseni si Tara Beiusului, fascinatia divesivitati naturii and tagged , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

