FILMULET / ARTICOL. „PENTRU CA EXISTA” – Kilimanjaro 2009, C.J. si C.C.J. ARAD a fost in prima ascensiunea aradeana a varfului UHURU de 5895m


„PENTRU CA EXISTA” – KILIMANJARO 2009

Asa am decis impreuna cu Adrian Moldovan sa se numesca prima ascensiune aradeana a celui mai inalt varf montan si varf vulcanic al continentului African, varful UHURU de 5895m din masivul KILIMANJARO.

Dar de ce a fost atat de importanta pentru orasul si judetul Arad ascensiunea acestui varf si sa fim sustinuti de catre cei din orasul si judetul Arad, prieteni sau cunostinte, sponsori particulari sau oficialitati Aradene – Consiliul Judetean si Centrul Cultural Judetean Arad? Poate cel mai simplu si „banal” raspuns ce poate fi luat drept exemplu, a fost dat acum ceva timp de un mare alpinist englez – George Leigh Mallory, dupa ce a fost intrebat „De ce trebuie cucerit Everestul?”, raspunsul sau devenind memorabil si istoric „Pentru ca el exista”. Nu se poate face o comparatie in ce priveste dificultatea ascensiunii celor doua varfuri, dar… „PENTRU CA EXISTA” = VARFUL UHURU si MASIVUL KILIMANJARO EXISTA, am decis ca era timpul ca orasul si judetul Arad sa „bifeze” aceasta ascensiune montana. De aceea, in primavara anului 2009 am depus dosarul proiectului de sustinere financiara la Centrul Cultural Judetean Arad, avand norocul ca sa fie acceptat si sustinut in a fi realizat.

Am facut tricouri imprimate cu logo-urile sponsorilor si in primul rand cu logo-ul Consiliului Judetean si Centrului Cultural Judetean Arad. Ca sa fie totul mai aparte, ne-am gandit la un banner care sa fie expus in fiecare tabara de corturi in care urma sa stam. Asa stiam ca fiecare persoana care va trece prin zona corturilor va stii de unde suntem, ARAD – ROMANIA. Eu si cu Adrian Moldovan ne-am dorit ca fiecare persoana care doreste sa transmita un mesaj sau sa ne incurajeze, sa o poata face prin cateva randuri scrise pe acest banner. Primii care au scris cate ceva, au fost invitatii de la conferinta de presa dinainte plecari spre Africa: sponsorii, cei din media, prieteni si cunostinte, cei de la C.J. si C.C.J. ARAD. Astfel am stiut ca fiecare aradean va fi alaturi de noi. Acest banner a impresionat pe toti cei care l-au vazut si fiecare a dorit sa scrie ceva, incepand de la colegii din echipa de suport, ghidul si ajutorul sau, alti prieteni africani, prieteni in ale ascensiunii pe Uhuru – Kilimanjaro.

Dar poate cel mai de suflet moment a fost ultima etapa a aventurii spre acoperisul Africii, ascensiunea finala. Cu cateva clipe inainte de a pleca din tabara Kosovo de la aprox. 4800m altitudine, Adrian mi-a spus: „Da-mi mie banner-ul, il duc eu. Cand o sa-mi fie greu si daca va fi sa renunt, va trebui sa tragi de mine. TREBUIE SA AJUNGEM ASTFEL TOTI TREI PE VARF”. Si, incet-incet, cu pasi marunti… POLE-POLE, dupa ce am privit un frumos rasarit de soare de la aprox. 5600m, am ajuns pe varful mult dorit. AM AJUNS TOTI TREI, pentru orasul si judetul ARAD, pentru fiecare ARADEAN. Acolo, pe acoperisul Africii, am avut bucuria sa aratam tuturor de unde suntem si cine sunt cei care ne-au sustinut in aceasta prima ascensiune aradeana a varfului Uhuru, mai ales Consiliul Judetean si Centrul Cultural Judetean Arad.
Restul este deja istorie nescrisa, dar care va deveni pe viitor poate scrisa, ARADUL A FOST PE UHURU – KILIMANJARO.

Multumesc in primul rand Consiliului Judetean si Centrului Cultural Judetean Arad pentru ca ati crezut in acest proiect si mi-ati dat ocazia sa realizez ceva pentru TOTI ARADENII.

About CODmunte - "Japan"

Pasionat de natură, munte şi fotografie. Incerc sa ma fac util si cu placut, prin ceea ce am vazut sau auzit.

Posted on 05/04/2017, in Kilimanjaro, locul unde mi-a ramas sufletul and tagged , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

